Materiały POSM - o czym mowa w praktyce?

Udostępnij:

W kontekście marketingowym często używa się zwrotu POSM. Odnosi się go do wszelkich nośników reklamy. Najczęściej są to materiały drukowane, które skierowane są do konkretnej grupy odbiorców, a więc do potencjalnych klientów. O czym mowa w praktyce? Wyjaśniamy.

Co to są materiały POSM?

POSM to z angielskiego „point of sales materials”. Są to więc materiały, które stanowią bezpośrednie wsparcie sprzedaży w konkretnej firmie. Kieruje się je do odbiorców, którzy oczekują jasnych i zrozumiałych komunikatów marketingowych w postaci zarówno informacyjnej, jak i na zasadach promocji marki. Do tego celu wykorzystuje się obecnie bardzo często materiały drukowane. Trafiają one z przekazem do grupy osób, które doceniają wagę i jakość przekazywania informacji poza ogólnodostępnym internetem. Najczęściej do tego celu stosuje się klasyczne broszury produktowe, makiety sprzedawanych wyrobów, naklejki reklamowe, zawieszane na linkach materiały z logo firmy umieszczane przy stoiskach i inne.

Jaki jest cel dystrybucji materiałów POSM?

Głównym celem marketingu POSM jest przekazanie potencjalnym klientom zrozumiałego komunikatu reklamowego oraz informacyjnego. Aby to osiągnąć należy zadbać nie tylko o ciekawy projekt i atrakcyjny format wydruku, ale również o ekspozycję w dobrym miejscu. Aby osiągnąć sukces trzeba więc ustalić konkretny plan, dokonać badania rynku oraz ustalić priorytety dotyczące konkretnej grupy odbiorców.

Bardzo często w całym procesie projektowym oraz realizacyjnym może uczestniczyć firma zewnętrzna. W takim przypadku jest ona odpowiedzialna za przygotowanie kampanii oraz jej realizację według określonych wytycznych przedsiębiorcy. Zaletą tego rozwiązania jest przede wszystkim bazowanie na poprzednich doświadczeniach, a więc w przypadku wielu branż, istnieje dużo większa szansa na spektakularne efekty sprzedażowe. Więcej na ten temat można przeczytać także na stronie: https://oexcursor.pl/oferta/dystrybucja-i-obsluga-posm/.

Kto powinien korzystać z materiałów POSM?

Materiały POSM to rozwiązanie dla firm, które chcą niewielkim nakładem środków zwiększyć zainteresowanie własnymi produktami w sklepach i na różnego rodzaju stoiskach sprzedażowych. Doskonale sprawdzają się zwłaszcza w miejscach w których panuje duże konkurencja. Mowa tutaj głównie o supermarketach oraz galeriach handlowych. Materiały POSM wpływają sugestywnie na niezdecydowanych klientów. Pozwalają skupić uwagę odbiorcy na wybranej grupie produktów oraz utwierdzają w przekonaniu co do słuszności wyboru konkretnej marki.

Artykuł partnera

0 Komentarze